Verificare fisuri chiulasa

Ca urmare a supraincalzirii si a racirii rapide chiulasele se fisureaza.

Cea mai des intalnita situatie este blocarea termostatului, urmata de supraincalzirea chiulasei si a motorului, evacuarea apei din instalatia de racire pe la vasul de expansiune sau supape de suprapresiune, urmata de completarea cu apa de la robinet sau de unde se gaseste mai aproape in astfel de situatii…= fisurarea chiulasei !

Sunt si alte situatii legate de vibratiile din timpul functionarii, combinate cu posibile defecte de structura a materialului turnat care in timp sa duca la aparitia fisurilor.

Dar, nu tot timpul cand apa fierbe in vasul de expansiune chiulasa este chiar fisurata . Supraincalzirile duc la deformarea planeitatii chiulasei, situatie in care gazele de ardere din camera de ardere, patrund in circuitul de racire prin zona de separatie dintre chiulasa si blocul motor.

Pentru a sti exact care este cauza “fierberii apei in vasul de expansiune” verificam chiulasele pe utilaj specializat, prin imersiune in apa la 80 grade Celsius pentru a fi cat mai aproape de conditiile de functionare a motorului.