Garnitura de chiulasa poate asigura etansarea intre chiulasa si blocul motor numai daca ambele suprafete sunt plane si au valoarea rugozitatatii in parametrii acceptati de producatorul motorului.
Noua generatie de garnituri de chiulasa MLS ( metalice) sunt foarte sensibile la deformarea planeitatii si a rugozitatii.
In cazul problemelor de etansare majoritatea mecanicilor solicita DOAR planul la chiulasa, considerand ca planul la bloc ” nu are nimic”.
Dupa mai multe incercari de inlocuire a garniturii de chiulasa care nu au avut rezultatul asteptat, la rectificarea plana a blocului se confirma deformarea sau deteriorarea suprafetei planului.
Principalele cauze care duc la deformarea planului la blocul motor sunt:
– supraincalzirea motorului prin lipsa de apa sau ulei.
– trecerea gazelor de ardere dintr-un cilindru in celalalt ca urmare a arderii garniturii de chiulasa.
– corodarea blocului in jurul orificiilor de circulatie a lichidului de racire.
– Strangerea necorespunzatoare ( excesive) a chiulasei care duce la deormarea blocului (ridicarea suprafetei) in jurul gaurilor de infiletare a prezoanelor de chiulasa.
– Spargerea pistonului sau ruperea bielei in interiorul cilindrului.
-In cazul bucsarii blocului motor se impune planarea blocului pentru a se indeparta deformarile rezultate in jurul camasilor prin presare in bloc.